در قرن بیستم میلادی عدهی کمی توانستند حد فاصل بین طراحی و معماری را بدون مشقت و با موفقیت مانند چارلز ایمز و ری ایمز رعایت نمایند. برای این زوج، برتری دادن به یکی از دو این مقوله، تصنعی و ناکارآمد بود. افکار خلاق و کارآمد آنها برگرفته از روش های مبتنی بر حل مساله بود که منجر به پیدایش راه حلهایی در روند طراحی میشد که نیازهای مشخصی را پاسخ میگفتند و موفقیت این روش ها را میشد در میزان کارآمدی آنها اندازه گیری نمود. علی رغم اینکه خانم و آقای ایمز آشکارا دلزده از رواج گرایش “بیان خلاق” بودند، اما زمانی که کارهایشان به نمایش در میآمد، با یکنواختی و روزمرگی که معمولا آثاری که به شدت عملگرا هستند را تهدید میکند روبرو نبودیم. آنها دریافته بودند که لذت بردن از طرح به خودی خود کارآمد است، و هر آبجکتی که در کاربرش این حس را بر میانگیزد، منجر به ملاحظات زیبایی شناختی میگردد که این نیز یکی دیگر از معیارهای کارآمدی طرح است. اعتقاد به وحدت عملکرد و احساس منجر به پیدایش برخی از شاخص ترین آثار قرن شد:
Case Study House #8، Molded Plywood Lounge Chairs و Eames Lounge and Ottoman
مطلب پیش رو، که بر گرفته از کتاب An Eames Anthology میباشد و Daniel Ostroff ویراستار آن بوده و انتشارات دانشگاه ییل آن را چاپ کرده است، به دوران حرفهای Ray و Charles Eames از منظر طراح، معمار، استاد، هنرمند، فیلمساز و نویسنده میپردازد. آستروف با بررسی و دقت در 130000 مدرک بایگانی شده در کتابخانه کنگره امریکا ،دریافت که شهرت بالای این زوج به دلیل سطح بالای خلاقیت و پویایی آنها بود، در نتیجه این کتاب مرجعی کامل و همه جانبه برای نشان دادن وسعت نظر و علایق تمام و کمال آنها میباشد.
چارلز ایمز، در تهیه متن سخنرانی اش در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در باب “نکاتی آموزنده برای دانشجویان” در سال 1949، نکاتی را در مورد تاثیر پذیری، روش شناسی و استراتژی حرفه ای بازگو میکند. این موارد از نوشتههای ایشان برگرفته شدهاند.
– لیستی از کتابها تهیه کنید.
– کنجکاوی تان را پرورش دهید.
– اشیا را به گونه ای نگاه کنید گویی اولین بار است آنها را میبینید.
– به اشیا جوری بنگرید که انگار همه به هم مرتبطند
– همیشه موضوع بهتر بعدی را در نظر داشته باشید
– از پاسخ های کلیشه ای و همیشگی حذر کنید
– از تعصب بپرهیزید
– در باره عناصر مفیدی که در گذشته و حال ساخته شده اند و بدون کمک تکنولوژی و شرایط اجتماعی امکان حضور نمی یافتند، تحقیق کنید
– خود را برای تحقیق در باره نیاز های فیزیکی و روانی واقعی آماده کنید
– سپس خود را برای هوشمندی ای آماده کنید که پاسحگوی این نیاز است
– هنر آن چیزی نیست که شما به کارتان اضافه می کنید
– هنر راهی است که برای انجام کارتان پیش می گیرید و حاصل رفتار و کردار شما در این مسیر است
– طراحی یک شغل تمام وقت است
– روشی است که با آن با سیاست برخورد میکنید، مجلات کمدی میخوانید، به موسیقی گوش میدهید و فرزندتان را بزرگ میکنید
– هنر، پوچ و بی هدف نیست
– متعلق به شخص نیست
– استفاده ی درست از مواد و مصالح است
– از بی پایه بودن و جعلی بودن بپرهیزید
– سیستم کارآموزی و اینکه چرا غیر عملی است
– هیچ دفتر کاری نیازمند سوپر استار یا قهرمان نیست
– هیچ دفتری دنبال یک نابغه ی بزرگ و خلاق نیست
– هیچ دفتری – مگر به ندرت- نمیتواند کارمندش را از صفر آموزش دهد
– همیشه نیاز به کسی هست که بتواند کاری ساده را از ابتدا تا انتها انجام دهد.
– کارهایی هست که میتوانید برای لذت بردن خودتان انجام دهید.
– عادات کاری منظم داشته باشید
– این توانایی را در خود تقویت کنید که هر کاری را به نتیجه برسانید.
– واقع بینانه و عملی طراحی و ترسیم کنید.
– نامه نگاری کنید.
– پرزانته ای خوب است که دیده شود .
– از فعالیت کاری بیرون از دفتر استقبال کنید و برای حل مسائل مطالعه کنید.
– حرفه ی طراحی و معماری، کار گروهی است
– برای طراح خوب بودن باید از هر نظر مهندس خوبی باشید: کنجکاو و پیگیر
– من به این رشته علاقمندم زیرا عمیقا به مهندس ها ایمان دارم، البته آنهایی که در کارشان سخت کوشند
شرکت مهندسین مشاور ایمن پنام با پشتوانه نیروهای متخصص و دانشگاهی، فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ برای ارائه خدمات مشاوره فنی در زمینههای مطالعات، طراحی و نظارت در چندین تخصص آغاز نموده و جهت رضایتمندی کارفرمایان محترم، همواره ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و استفاده از تکنولوژیهای نوین را مد نظر قرار داده است.
2022 – 2008 © تمامی حقوق برای شرکت مهندسین مشاور ایمن پنام محفوظ است.
ارسال ایمیل برای ما
پیام خود را ارسال بفرمایید
کارشناس فروش و مشاوره
پیام خود را ارسال بفرمایید
کارشناس فروش و مشاوره
پیام خود را ارسال بفرمایید